VI UDVIDER VORES DEFENDER FAMILIE MED NYE MODELLER
Whitley, Storbritannien, 9. september 2020 – Defender er nu udstyret
med nye, avancerede drivlinjer, nye modelspecifikationer og flere former for ekstraudstyr,
hvilket gør den endnu mere attraktiv for en større kundekreds.
Den nye Defender er drevet af passion og respekt for originalen, og den byder på
banebrydende alsidighed og avancerede terrænkørselsteknologier, der omdefinerer
eventyr i det 21. århundrede samtidig med, at den fortsat lever op til den pionerånd, der
har været et kendetegn for Land Rover gennem mere end 70 år.
Læs mere om de nye modeller nedenfor.
DEFENDER P400E PLUG-IN-HYBRID
Den nye P400e plug-in-hybrid-model (PHEV) fås både som 90” og 110” og leverer en blanding af performance og økonomi samtidig med, at den er den mest kraftfulde og holdbare elektrificerede Land Rover. P400e-modellen byder på uovertrufne egenskaber og frihøjdevinkler for en stor, firehjulstrukken, eldreven plug-in-hybrid, og i lavt gear kan den køre udelukkende med aktiveret elbilsfunktion, hvilket tilfører en ny dimension til eventyr, der fører dig ud i vildnisset.
Modellen drives af en 2.0-liters, firecylindret benzinmotor med 300 hk og en elmotor på 105 kW, der drives af et batteri på 19,2 kWh, hvilket gør, at den avancerede PHEV-drivlinje i P400e samlet set yder 404 hk med garanti for avanceret performance og respons, men samtidig med en fuldt elektrisk rækkevidde på 43 kilometer.
Defender P400e udleder kun 74-88 g/km CO2, og brændstoføkonomien ligger på 30.0-25.6 km/l. Ud over den imponerende brændstoføkonomi og udledningsværdier accelererer Defender P400e fra 0-100 km/t på 5,6 sekunder og tophastigheden er 191 km/t.
Alle PHEV-udgaver er udstyret med et Mode 3-ladekabel som standard, ligesom man kan købe et Mode 2-ladekabel som ekstraudstyr. Mode 3-ladekablet muliggør opladning op til 80 procent på to timer, mens opladning op til 80 procent med et Mode 2-ladekabel varer omtrent syv timer – perfekt til opladning hjemme i løbet af natten. Med en lynoplader på 50 kW oplader P400e op til 80 procents kapacitet på 30 minutter.
Defender P400e fås med fem eller seks sæder, 3-zoners klimaanlæg som standard, mørktonede "Privacy"-ruder og soldæmpende glas. PHEV-udgaven er udstyret med regenerativ opbremsning, som er et afgørende teknologisk system til at opnå imponerende brændstoføkonomi, idet systemet genvinder energi, som mistes under deceleration og opbremsning og sender denne energi tilbage til batteripakken.
PHEV-drivlinjerne tilbyder også overlegne egenskaber i terrænet. Den lineære levering af drejningsmomentet, som elmotoren muliggør, og den smidige, kraftfulde benzinmotor sikrer samlet set ultimativ fleksibilitet. og drivlinjen samarbejder ubesværet med de avancerede systemer, der gør Defender til den mest robuste og holdbare Land Rover.
Defender tilbyder offroad-egenskaber med høj og lav udveksling i fuldt elektrisk tilstand samtidig med, at den byder på overlegne frihøjdevinkler for en plug-in-hybrid-bil, hvilket sikrer, at Defenders fantastiske egenskaber deles på tværs af alle motor- og drivlinjetyper.
Disse karakteristiske egenskaber er også afgørende for Defenders trækevne – P400e kan trække op til 3.000 kg, og taglasten er 168 kg (dynamisk) eller 300 kg (statisk).
DEFENDER HARD TOP: DEN HÅRDTARBEJDENDE DERENDER
Defender Hard Top er udviklet af Land Rover Special Vehicle Operations og er den moderne nytænkning af en Land Rover-legende. Den tilbyder kunderne en erhvervsbil med både 90- og 110-udgavens karrosseridesign og kombinerer Defenders egenskaber med et stort og fleksibelt lastområde for ultimativt praktiske egenskaber og holdbarhed – det mest barske og robuste medlem af Defender- familien.
Hardtoppen tilbyder en overbevisende blanding af offroad-egenskaber, praktiske egenskaber og opbevaringsplads med en imponerende nyttelast på op til 800 kg for 110 Hard Top og en trækevne på op til 3.500 kg med en fleksibel kabineudformning. Defender 110 Hard Top er ikke udstyret med nogen anden eller tredje sæderække og tilbyder et lastområde på op til 2.059 liter (W) (1.355 liter (W) i 90 Hard Top) samtidig med, at klapsædet som ekstraudstyr på første sæderække giver mulighed for, at der kan sidde tre personer foran – og Land Rovers ClearSight Rear View-kamerateknologi sikrer altid et kompromisløst udsyn ud af den bageste del af bilen.
Lastområdet byder på mange intelligente opbevaringsløsninger, så brugerne kan maksimere den plads, der står til rådighed. Alle defender Hard Top-modeller er udstyret med en lastadskillelse i fast højde med kroge, fastgørelsespunkter til bagage i gulvet, aflåselige opbevaringsrum under gulvet, slidstærke bagagerumsmåtter i gummi og kraftigere bagagerumsbelysning såvel som et udvendigt panel, der er perfekt til kundernes individuelle reklameskilte.
Defender Hard Top tilbyder exceptionel anvendelighed, holdbarhed og robuste egenskaber både på almindelig vej og i terræn – afgørende egenskaber, som kunderne forventer at finde i Land Rovers mest hårdtarbejdende biler siden de originale Land Rover Hard Top-modeller blev præsenteret i 1950'erne. Frihøjden er 291 mm med en vadedybde på op til 900 mm og tilkørsels-, overkørsels- og afkørselsvinkler på op til henholdsvis 37,5, 27,8 og 40 grader i terrænhøjde på 110 Hard Top.